Önske inlägg :D

jag ska skriva om första tanken som kommer upp i huvudet och då blir det såklart om Pågen :D
OM PÅGEN:
Pågen föddes 2006 och är i dag då 4 år.
Jag fick han den 2 december 2009 och då va han tre år och ingen hade ridit han eller vant han vid varken sadel eller träns.
Jag hade han i exact en månad innan jag red in han så att han skulle få förtroende för mig innan jag gjorde något med han. Så den 2 januari 2010 hängde jag på han för första gången och han gjorde ingenting alls så dagen efter så satt jag på han barbacka när pappa ledde han och dag tre red jag han med sadel och träns skulle bara testa för jag kände att han var redo och det var han så pappa ledde mig och jag satt på i sadlen och pågen tyckte det var jätte roligt. Men det är jätte många som kallar han fel inriden och det kan jag säga att han inte är jag lärde han det i sin egen tackt hade jag kännt att han inte var redo så hade jag inte ridit på han så tidigt.
Och sen så flyttade vi hem han för att vi hade han i ett annat stall innan men nu har vi han hemma och jag började rida han mer och mer men jag tränade mest rakt fram och svänga i skritt.
Så småning om så tränade jag mer svängar för det har han alltid och fortfarande svårt med men jag vill inte pressa han för hårt så nu klarar han att svänga i skritt och trav och i bland galopp.
Och nu så har jag hoppat med han det högsta vi har hoppat är 80 cm och det var inte meningen för det var det första hindret vi hoppade. Det va så att hon vi red med hon skulle hoppa ett 80 cm hinder och jag skulle inte hoppa alls men så satte hon ändå upp ett 30 cm hinder som jag kunde tästa hoppa om jag ville men så hoppade vi 30 hindret ett tag sen så tröttnade han så då tog han fart och innan jag han reagera så var vi på andra sidan 80 hindret och då hade han aldrig gått över en bom äns!
Det var lite kort fattat om allt jag tränat och gjort med pågen och vi har ju ridit mycket ute och galopperat över ängar osv. hoppas ni orkar läsa ända hit och om ni gör det så får ni gärna ställa frågor till mig :P

Kommentarer
Postat av: Maja

Svar: Visst är han, han är en irish cob/fjording =D

2010-11-05 @ 18:30:52
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/
Postat av: josefine

Söt ponny! :D

2010-11-17 @ 16:10:52
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0