Yes!!!

hej ni undrar nog varför jag skrivit hoppas och sånt jo det e så att jag har hittat en häst till nu som jag ska provrida någon dag denna veckan så det e därför som jag e så glad hehe men vem skulle inte va glad men i går asså måndags så red jag pågen han lös som en sol när jag hämtade han i hagen för då fattade han att jag skulle rida sen när jag kom med sadlen så blev han överlycklig hehe . så när vi red längds med en väg så kommer det en skit stor lastbil som jag med hjälp av armarna saktar ner och han va snäll och saktade ner men när pågen upptäkte att det va en lastbil som kom ( den kom bakom oss) så blev han lite rädd så först försökte han trava iväg från den hehe med misslyckat ressultat så då bar det av ner i ett dike hehe (kul). Men vi red in i skogen sen så när vi skulle trava så den andra hästen som var framför (för jag red inte ut själv) den var snabbare (för den var en travare så den började trava travare trav asså tävlings trav)  så då försökte han galoppera ikapp men det fick han inte för mig men sen när vi skulle hem så lät jag han galoppera och det tyckte han va kul och skönt att sträcka på benen  sen hände det väll inte så mkt mer.


sen i dag så när vi skulle kolla hästarna i hagen så hade den ena en stor nordsvensk hade försvunnit så jag gick och letade efter han i hagen (för det e en stor skogs hage) så hittade jag han längst in och så gick jag fram och klappade han så följde han med mig till grinden på andra sidan där mamma och dom anndra hästarna väntade så fick jag leda hem han för han e gammal och det e inte likt han att trava och sånt i hagen så nu står han vid huset där mamma jobbar men det vissade sig att det e min häst (pågen) som jagar han hela tiden och det e därför som han går och gömmer sig så han har det bättre i den andra hagen där han slipper pågen men det va allt för i dag :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0