Hej Hej

 Men asså det fins en sak jag hatar mest av allt och det e dom som e mot varmblod dom kan dra åt helvete. Det e en sak om man inte tycker om dom som ridhäst men dom som säger en massa skit om dom att tex att man hellre rider på en åsna och sånt trams det årkar jag inte med dom e perfekta ridhästar om man orkar och e tillräkligt DUKTIG till att lära dom dressyr och hoppning. Och dom som skriver dumt om dom e nog inte tillräkligt duktiga så dom borde lära sig läsa bättre om hästar och inte snacka skit förren dom sett en duktig ryttare som rider ett varmblod!

Kommentarer
Postat av: julia

jAg har inget emot varmblod (traaaaaaaavare)! men jag blir så jävla trött på sånna som säger att ett varmblofd är lika duktig som en vanlig ridhäst!? det är dom inte, och det är inte så konstigt eftersom dom är gjorda för att trva och inte för att hoppa eller gå samlat osv.. OCH LÄR DIG RIDA!

2010-07-26 @ 00:03:51
Postat av: Isabelle

Till julia: det e du som måste lära dig rida jag har ridit många varmblod och dom kan bli lika fina som vanliga ridhästar just nu rider jag in en unghäst och jag har gått jätte många kurser om hästar och det e jätte många som säger att jag kan mer än dom och du ska ju bara va tyst för jag vet att varmblod kan bli lika fina som vanliga hästar visst dom e gjorda till att trava men med en duktig ryttares vägledning (inte från dig då) så kan dom bli lika fina alla jag har ridit har varit så fina så jag har både hoppat 90 med dom ch galopperat utan problen förutom en travare men efter att jag ridit honnom ett par gånger så kunde han lika dant så det e du som ska lär dig att rida och inte jag

2010-07-26 @ 09:52:07
URL: http://hoppfjanten.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Till julia: plus att alla dom kunde med sina ägare hoppa 110cm

2010-07-26 @ 09:53:46
URL: http://hoppfjanten.blogg.se/
Postat av: Elin

Vem fan är hon där Julia? HAHAHA



Hon har inte nämnt något om att varmblod är lika bra som vanliga ridhästar? Vadå travare inte kan gå samlat? kolla på denna filmen http://www.youtube.com/watch?v=b5moXA7zlws



Du har nog inte ridit en korekkt inriden travare va? för du vet nog inte så mkt så som du skriver. Jag har sett travare på tävlingsbanorna sjukt mycket där de hoppar 130-135 känner några stycken med travare som hoppar 130 banor och enstaka hinder på 150 :) :) Men en travare kräver mycket av en ryttare om den ska gå bra :)

2010-07-26 @ 11:00:40
Postat av: Anonym

Julia, travare kan komma högt med rätt ryttare :) kan komma högre än många (och man ska inte bara skriva varmblod när man menar travare, för VARMBLOD brukar komma skithögt, där ibland travare) gillar dock fortfarande inte deras gång(de som gått trav innan, men älskar hästen jag skulle fått) -.-' aja har ju egen :P har ni kommit på vem jag e än ?? :D

2010-07-26 @ 16:03:36
Postat av: Elin

Det är du rebecca... man ser det hur du skriver HAHAHAHAH

2010-07-26 @ 16:04:14
Postat av: Anonym

OMG! 110 cm! :O:OO:O fan vad högt! det är bara sånna jävla ridskole fjantar som tycker det är högt, mig förra b-ponny tävlingshoppade jag msv a med? men det väl ni inte vad det är elr? ahahahah.... och jag har inget emot travare dom är jätte mysiga och så kanske, men ni kan inte komma och säga att dom kan hoppa lika högt som tex. ett halvblod som är avlad för att hoppa? en travare är avlad för att trava och har alltså inte lika bra dressyr steg osv! och ditt lilla varmblod, som du kunde köpa så blilligt vet du väl inte varför va? Jo det kan jag berätta för dig att det är för att den är en gammal avdankad travare! som antigen är för dålig, har varit skadad, elr för gammal för att tävlingstrava... och då vill inte ägaren ha den för att då är den bara skit och då säljer dom den blilligt ist för att slakta den :) Dom är jättesöta och trevliga hästar! Men DOM ÄR INTE AVLADE FÖR ATT HOPPA HÖGT ELR HÖGA DRESSYRKLASSER!!!! Och den filmen du skickade, hästen har inget bra steg, men visst den är fin och så, men jämför den med ett halvblod? och att en travare är lika bra och duktiga som vanliga hästar??? varför är där inga varmblod (travare) med i sm, em, vm, os elr sånna tävlingar? Och du isabelle hur vet du att jag rider dåligt? du har aldrig sett mig rida elr tävla? och ni tycker att en fjuttig liten ridskole "tävling" är en tävling? xD det är ju inte ens en lokaltävling? själv har jag sett dig rida för att min kusin (5 år) red på ausås ridskola innan och så va hon med på en tävling och då va du också med, du rider ju som en potatissäck och kan knappt rida lätt för helvete hahahhahaha! och säg inte att jag inte kan rida för jag har tävlat nationellt ( det vet ni säkert inte vad det är ) med min förra b-ponny och nu med min d-ponny som jag har utbildat själv!

2010-07-26 @ 16:27:33
Postat av: Becca - den som skriver så att alla vet vem hon e -.-'

herregud människa! ta't lugnt.. och en travavlad travare har ingen chans mot en hoppavlad halvblod t.ex för den var inte avlad till det.. Men det finns många dressyravlade hästar som blir bra hopphästar som tävlar högt och tvärtom.. Det finns travare som kommit jävligt högt med.. håller väl egentligen med om att gången på travaren på videon inte var ngt vidare i dressyr MEN den var mkt bättre än många andra travare.. Den hästen var ändå tävlad trav innan och hade dom gångerna in tränade.. Så bra gjort av ägaren, och innan du säger något om hur någon rider, så koll inte hur om red förr kolla hur dom rider nu.. Isabelle har inte redit på ridskolan på evigheter och hon kanske rider annorlunda nu.. Alla utvecklas.. och att hoppa är ingen match, det gäller bara att ha rätt häst och att kunna.. dressyr är mycket svårare om man rider rätt häst... men förmodligen så har väl du inte redit det, så mkt du pratar om hoppning..

2010-07-26 @ 19:51:26
Postat av: Julia

så tycker jag med om travare! bara så du vet såär det nästan bara dressyr jag håller på med, men jag tog bara hoppningen som exempel! med mig d-ponny håller jag nästan bara på med dressyr och hoppar mkt sällan eftersom jag satsar på dressyren för det vi vill komma långt i! jag bara pratade om det för att alla andra här verkar ju tycka att dressyr är jobbigt och tråkigt som isabelle sa!

2010-07-26 @ 20:46:01
Postat av: becca

dressyr e roligare än hoppning för det händer mer i det.. och de flesta tkr att dressyr är mkt tråkigare, vilket jag stör mig på, men aja.. alla kan inte tycka om samma.. det är jobbigare men som sagt roligare.. och tyvärr ser man mkt oftare hoppning än dressyr på tv..

2010-07-26 @ 20:54:47
Postat av: Isabelle

till anonym:Det finns en travare som e i samma klass som briar kommer inte på vad den heter eller ryttaren men den tävlar på samma nivå och när jag tävlade på ridskolan var jag kass i ridning men jag har egen häst some tre år som jag utblidat själv så du e inte den ända som kan och jag skryter jalla fall inte om det. plus varmblodet som jag ska köpa har knappt gått några lopp i trav och jag får köpa henne billigt för att det e några vi känner som säljer henne annars hade hon inte varit så billig så du kanske borde ta reda på fakta innan du skriver du e bara avundsjuk det låter så iaf och den har aldrig varit skadad och varmblod kan visst hoppa 150 för det har jag sätt min kompis hoppa med sin så det har du inte koll på heller det e nog du som ska läsa på lite innan du klagar på alla andra men pallar inte skriva om detta på internet tycker det e ommoget av dig att skriva som du gör till mig här på min blogg om du vill mig och mina kompisar något så kan vi ju träffas och disskutera detta som vuxna Ps. dumt att skriva det här för nu kan jag bara spara det och visa för mina föreldrar och det e inte svårt att hitta dig så då kan ju mina föreldrar prata med dina om du vill det

2010-07-26 @ 20:55:28
URL: http://hoppfjanten.blogg.se/
Postat av: I'

2010-07-26 @ 20:56:37
Postat av: Isabelle

till elin och becca: tack för ni ställer upp <33

2010-07-26 @ 20:57:41
URL: http://hoppfjanten.blogg.se/
Postat av: Elin

Finns en travare som heter Balagur som har hoppat OS :)

2010-07-27 @ 15:26:32
Postat av: Elin

Kan du inte säga vad du heter du som skrev att Isabelle rider som en potatissäck? :) så jävla fegt att inte skriva vad man heter xd hahh

2010-07-27 @ 15:27:57
Postat av: Anonym

Dressyr* xD

2010-07-27 @ 15:38:00
Postat av: becca

julia kolla på denna videon http://www.youtube.com/watch?v=Wht9ZKfnkAA det är en häst som heter Balagur hästen är en varmblodig travare och tävlar OS.. (elin tog reda på namnet)

2010-07-27 @ 15:39:07
Postat av: Julia

den hästen var fin faktiskt... men jag har inte sagt att det inte fins duktiga trvare. men alla får väl ha sin åsikt? :) hoppning är kul men jag tkr bättre om drssyr...

2010-07-27 @ 21:42:39
Postat av: Anonym

och du isabelle? jag kanske hade fel, du kanske har förändrats i ridningen..

2010-07-27 @ 21:43:33
Postat av: Anonym

kanske hade jag fel? och kanske inte egentligen tkr så som jag har skrivit?

2010-07-27 @ 21:54:25
Postat av: Isabelle

Till anonym: Okej men nu skiter vi i detta

2010-07-27 @ 22:53:13
URL: http://hoppfjanten.blogg.se/
Postat av: Elin

Julia: Du skrev att en travare inte kan komma lika högt upp i klasserna som halvblod :) men aja, x) skitsamma ^^

2010-07-28 @ 12:28:43
Postat av: becca

precis du sa att travare inte kan komma upp i de klasserna :P att travare inte var menade till de..

bara för de inte var menade till de så behöver de inte vara dåliga ;)

2010-08-01 @ 19:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0